Wymiana Oleju - Stargard

MECHANIKA

Naprawy mechaniczne z zakresu:

  • układu hamulcowego
  • układu zawieszenia
  • układu wydechowego
  • wymiany rozrządu
  • wymiana oleju, filtrów i płynów eksploatacyjnych
UKŁAD HAMULCOWY
Tarcze hamulcowe - Stargard

  • wymiana klocków, tarcz szczęk, cylinderków hamulcowych
  • wymiana przewodów hamulcowych itd.
  • czyszczenie elementów układu hamulcowego
  • wymiana płynu hamulcowego

ZAWIESZENIE
Amortyzatory

  • wymiana amortyzatorów
  • wymiana łożysk
  • wymiana osłon gumowych przegubów
  • wymiana końcówek sworzni
  • wymiana tulei wahaczy

UKŁAD WYDECHOWY
Tłumniki

  • wymiana tłumików
  • wymiana katalizatora
  • naprawa układu wydechowego

ROZRZĄD I SPRZĘGŁA
olej

  • pasek zębaty
  • rolka napinająca
  • rolka prowadząca
  • pompa wody (opcjonalnie)

UKŁAD ELEKTRTRYCZNY
olej

  • wymiana żarówek i regulacja ustawienia świateł
  • wymiana świec i przewodów zapłonowych
  • sprawdzanie, sprzedaż i wymiana akumulatorów

PŁYNY EKSPLOATACYJNE
Tarcze hamulcowe - Stargard

  • wymiana płynu hamulcowego
  • wymiana płynu chłodzącego
  • wymiana płynu do spryskiwaczy

SERVIS OLEJOWY
olej

  • wymiana oleju w silniku
  • wymiana filtra oleju
  • wymiana oleju skrzynia/most

FILTRY
olej

  • wymiana filtra powietrza
  • wymiana filtra kabinowego
  • wymiana filtra paliwa
  • wymiana filtra cząstek stałych (DPF, FAP)


PORADY

Filtry w aucie


Filtry w samochodzie nalezą do podstawowych elementów eksploatacyjnych. Ich regularna wymiana poza wpływem na stan techniczy pojazdu może wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów.

Filtr oleju silnikowego
Jego zadaniem jest zatrzymywanie zanieczyszczeń znajdujących się w oleju silnikowym. Zanieczyszczenia do silnika dostają się głównie poprzez układ dolotowy, ponieważ filtr powietrza nie wyłapuje ich wszystkich Dobór odpowieniego filtra do danego silnika i częstotliwość jego wymiany określa producent samochodu. Z reguły wymiany dokonuje się podczas wymiany oleju silnikowego lub po przejechaniu 10-20 tys. km.

Filtr powietrza
Zabezpiecza przed dostaniem się zanieczyszczeń do silnika poprzez układ dolotowy. Kurz lub inne zanieczyszczenia w jednostce napędowej mogą spowodować obniżenie jej żywotności lub uszkodzenie. Wymianę należy przeprowadzić bardzo ostrożnie, aby brud ze zużytego filtra nie dostał się do układu dolotowego. Wymiany filtra powietrza należy dokonać raz w roku lub po przejechaniu 10-20 tys. km.

Filtr paliwa
Jego zadaniem jest oczyszczanie paliwa. Obecnie produkowane silniki diesla, jak i benzynowe są czułe na zanieczyszczenia w paliwie, dlatego należe zadbać o regularną wymianę tego filtra. Według zaleceń producentów wymiana powinna odbywać się w zakresie od 15 do 50 tys. kilometrów.

Filtr kabinowy
Filtr ten ma zatrzymywać zanieczyszczenia w układzie powietrza, które dostaje się do kabiny. Filtry kabinowe dzilimy na: standardowe oraz z węglem aktywnym (pochłaniający także szkodliwe substancje gazowe, takie jak ozon, związki siarki i azotu ze spalin). Filtr należy wymieniac raz w roku lub po przejechaniu 15 000 kilometrów. Objawami zużytego filtra kabinowego są parujące szyby oraz nieprzyjemny zapach wydostający się z nawiewu. Niesprawny filtr przyczynia się do zwiększenia zagrożenia wystąpień reakcji alergicznych błon śluzowych nosa i oczu, kataru i podrażnień układu oddechowego.

Warto zainwestować w filtry oryginalne lub renomowanych firm gwarantują bezpieczeństwo użytkowania.

Płyny w aucie


Okresowa wymiana płynów eksploatayjnych oraz dbanie o ich prawidłowy poziom to podstawa użytkowania każdego samochodu.

Olej silnikowy
Należy stosować taki olej, jaki zaleca producent silnika. W większości nowych aut stosuje się oleje syntetyczne. Wymieniamy go wraz z filtrem oleju zgodnie z terminami podanymi w instrukcji obsługi pojazdu. Zazwyczaj należy to robić co roku lub po przejechaniu 10-20 tys. km. (coraz częsciej nawet do dwóch lat i 30 tys.) W przypadku samochodów z instalacją LPG zaleca się skracać okresy między wymianami oleju o 25 proc. Poziom oleju powinno się sprawdzać przynajmniej raz na miesiąc i przed każdą dłuższą podróżą. Nawet nowe samochody mają tendencję do tzw. brania oleju i konieczne bywa jego uzupełnienie. Poziom oleju kontrolujemy bagnetem pomiarowym, na którym zaznaczone są granice max i min. Dolewamy taki produkt, jaki znajduje się w silniku - zgodnie z informację zawartą w książce serwisowej i na kartce pod maską samochodu.

Olej w skrzyni biegów
W manualnych przekładniach z reguły wymieniamy go co 40-120 tys. km. W automatycznych jest różnie i zależy od konkretnego samochodu. Bywa, że oleju się nie wymienia w ogóle, a jedynie dolewa. Zaleca się ściśle przestrzegać założonych przez producenta okresów kontroli poziomu oleju w serwisie.

Płyn hamulcowy
Należy wymieniać go co dwa lata. Płyn hamulcowy pochłania wilgoć z otoczenia. Zbyt duża zawartość wody w płynie hamulcowym zmniejsza jego skuteczność i powoduje korozję elementów układu hamulcowego. Podczas przeglądu okresowego w warsztacie warto sprawdzić, jaka jest zawartość wody w płynie.

Płyn chłodniczy
Oprócz właściwości chłodzących silnik, smaruje on elementy układu chłodniczego. Według zaleceń producentów wymiana płynu chłodniczego powinna odbywać się co 2 lata. Po przekroczeniu tego okresu zaczyna tracić swoje właściwości. Zasada ta dotyczy również koncentratów rozcieńczanych z wodą. Pamiętajmy, aby unikać wlewania do układu chłodniczego wody z kranu.

Płyn wspomagania kierownicy
Płyn ten jest mało obciążany dlatego, w zależności od auta powinno się go wymieniać co kilka lat lub tylko dolewać. Niedobór może objawiać się charakterystycznym "charczeniem" układu wspomagania, szczególnie przy mocno skręconych kołach.

Płyn do spryskiwaczy
Istnieją dwa rodzaje: zimowy i letni. Letni lepiej usuwa tłuszcz z szyb i posiada ładniejszy zapach. Zimowy cechuje niższa temperaturę zamarzania. Powinno się unikać najtańszych płynów - ich zapach jest bardzo nieprzyjemny a skład chemiczny może przyspieszyć zużywanie się piór wycieraczek.