Zakres naszych usług:
Specjalizujemy się w obsłudze pojazdów wielkogabarytowych.
Wymiana opon i kół pojazdów rolniczych, przemysłowych, budowlanych (wszystkie typy koparek, ładowarek, dźwigów, etc), ciężarowych. Naprawa nietypowych uszkodzeń opon. Dysponujemy doświadczoną i wykwalifikowaną kadrą oraz odpowiednim zapleczem i sprzętem.
Posiadamy montażownię do opon wielkogabarytowych (do 58 cali).
Wymiana i wyważanie kół motocyklowych.
Prowadzimy wymianę i wyważanie kół motocyklowych. Dysponujemy profesjonalnymi maszynami i uchwytami. Posiadamy urządzeniania przystosowane do większości rozmiarów kół. Obsługujemy także skutery.
Wentyl jest gwarantem szczelności koła i bardzo ważnym elementem, który ma istotny wpływ na bezpieczeństwo. Kiedy samochód jedzie z prędkością 100 km/h, w wyniku działania siły odśrodkowej wentyl powoduje bicie o mocy około 1,7 kG (jak butelka pełna wody).
W czasie użytkowania wentyl starzeje się, a jego stan pogarsza. Dlatego wskazana jest wymiana wentyli podczas każdej wymiany opon. Nie warto narażać bezpieczeństwa i trwałości opon oszczędzając na cenie wentyla. Upewnijcie się zatem, że wraz z wymianą opon wentyle zostały wymienione na nowe.
Za stosowaniem azotu jako medium do pompowania opon przemawia kilka naukowo potwierdzonych faktów. Do najważniejszych z nich należą:
- opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 bara powoduje skrócenie jej żywotności niemalże o połowę.
- azot pozytywnie wpływa na żywotność opon – zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%.
-ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalem występuje mniejsze ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy.
- azot jest gazem niepalnym i nie podtrzymuje palenia, zatem nie występuje ryzyko powstania pożaru podczas pompowania opon – szczególnie ciężarowych.
- przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu, w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem
Wniosek: Napełnianie opon azotem to uzasadniona innowacja przeznaczona dla każdego kierowcy. Jej skutkiem jest nie tylko oszczędność opon i pieniędzy użytkowników, ale także znaczna poprawa bezpieczeństwa na drodze.
Po wyglądzie opony, po tym jak ściera się bieżnik, można określić przyczyny jej zbyt szybkiego zużywania się i tym samym znaleźć środki zaradcze. Często wystarczy na przykład tylko poprawić zbieżność kół i obniżyć lub zwiększyć ciśnienie powietrza w oponie by mogła długo i bezpiecznie spełniać swoją rolę.
Ciśnienie powietrza w oponie jest jednym z głównych czynników mających wpływ na zużycie opony. Utrzymanie parawidłowej wartości ciśnienia w znaczący sposób przedłuża żywotność opon. Należy sprawdzać ciśnienie powietrza w oponach regularnie (szczególnie przed dłuższymi podróżami). Pomiaru dokonujemy zawsze na zimnym kole, gdyż podczas jazdy koło nagrzewa się a ciśnienie powietrza w oponie rośnie. I tak ciśnienie z 200 kPa przy temperaturze 20 stopni Celsjusza po podgrzaniu koła do 80 stopni Celjusza rośnie do 266 kPa.
Ciśnienia w oponie ma wpływ na:
- Na amortyzację - komfort jazdy
- Na kierowalność - bezpieczeństwo
- Na przyczepność - droga hamowania
- Na opory toczenia - zużycie paliwa
- Na odporność opony na uszkodzenia - bezawaryjność
- Na nagrzewanie się opony
- Na przebiegi.